Der var alt i alt en fremgang på 5% i forhold til året før. Nationalmuseet blev årets højdespringer med en vækst på 111%, skriver borsen.dk.
”Mange attraktioner er dygtige til at forny sig og tilbyde gæsterne nye oplevelser hvert år. Tallene viser, at det kan betale sig. Ud over de museer, som kan tilbyde gratis adgang, er det nemlig især de attraktioner, der haft noget nyt og spændende på plakaten i 2006, der har haft fremgang”, siger adm. direktør i VisitDenmark, Dorte Kiilerich til borsen.dk.
Top-10 i 2006:
1. Tivoli, 4.396.000
2. Bakken, 2.600.000
3. Legoland, 1.500.000
4. Zoologisk Have, København, 1.148.052
5. Nationalmuseet, 766.973
6. Faarup Sommerland, 557.347
7. BonBon-Land, 502.585
8. Djurs Sommerland, 495.117
9. Statens Museum for Kunst, 412.999
10. Aalborg Zoologiske Have, 389.000
Tagget med: Legoland Tivoli VisitDenmark