DT tænker for småt

Bella Centers adm. direktør, Arne Bang Mikkelsen, skælder ud på Danmarks og Sveriges Turistråd for ikke godt nok at markedsføre Øresundsregionen.



”Med Øreundsregionen har virksomhederne i København fået et nyt “hjemmemarked,” som er næsten dobbelt så stort som det oprindelige danske marked. Derfor er det på høje tid at tænke stort og øge markedsføringen af regionen som en samlet enhed… Men det sker endnu ikke i en koordineret form, og dermed udnyttes områdets samlede attraktionskraft langt fra tilstrækkeligt,” skriver han som gæstekommentator i Øresundsbroens nyhedsbrev. Han fortsætter:


”Hverken Danmarks eller Sveriges Turistråd har en “synlig” og samlet strategi for at fremme det fælles udbud. Der tænkes for småt, alt imens der spildes ressourcer, som kunne have været anvendt til at øge den samlede volumen af såvel erhvervs- som privatturister.”



I sit debatindlæg glæder Arne Bang Mikkelsen sig over, at man trods alt ”er godt i gang med at skabe en af Europas absolut rigeste og mest fremgangsrige regioner… I de seneste år har København markeret sig som en af verdens mest benyttede kongresbyer. Samtidig er der investeret – og der investeres stadig – milliarder i byfornyelse, havnefront, metro og Ørestad.”

Skrevet af