Forbrugere har tillid til rejseselskaber

Forbrugerstyrelsen offentliggør i dag en stor undersøgelse, der er en del af den årlige forbrugerredegørelse, som blandt andet undersøger forbrugernes syn på en lang række brancher og markeder.

Rejsebranchen topper Forbrugerstyrelsens liste med 7,56 forbrugerpoint. Tallet er udtryk for gennemsigtighed, forbrugertillid og klageforbud på en skala fra 1 til 10. Flytransport ligger også i toppen med 7,28 point.

For fjerde år i træk må mekanikerne og autoreparatørerne se sig udstillet som den faggruppe, der alt i alt nyder den allerlaveste forbrugertillid, og som forbrugerne kendetegner som mest uigennemsigtig og sværest at klage over. Mekanikere får blot 5,41 point ud af 10 mulige og havner altså nederst på listen.

(Morgenavisen Jyllands-Posten, d. 17. december, 2007)

Skrevet af

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.