50.000 kr. til bedste marketing af Danmark

Fra sidste års uddeling af MARIA-prisen, prismodtager Arne Bang Mikkelsen flankeret af Horestas formand, Jens Zimmer Christensen, og Horestas adm. direktør, Katia Knipschildt Østergaard.

Fra sidste års uddeling af MARIA-prisen, prismodtager Arne Bang Mikkelsen flankeret af Horestas formand, Jens Zimmer Christensen, og Horestas adm. direktør, Katia Knipschildt Østergaard.

PROMOVERING: Den årlige MARIA-pris uddeles ved Horestas årsdag 20. november. Med prisen hylder Horesta en personlighed, som i særlig grad bidrager til at skabe international opmærksomhed om Danmark som turistdestination.

Temaet for Horestas Årsdag er i år ”future challenges – challenge the future” – og netop evnen til at tage livtag med store udfordringer har kendetegnet de to hidtidige modtagere af MARIA-prisen.

I 2012 gik prisen til verdens bedste kok, Rasmus Kofoed, og i fjor til Bella Centers mangeårige topchef, nu fratrådte Arne Bang Mikkelsen, som har lagt faciliteter til verdensomspændende begivenheder som det sociale topmøde og COP15.

MARIA-Prisen – Marketing Award for Raising International Awareness – uddeles af Horesta for at hylde en personlighed, som i særlig grad inspirerer og bidrager til at skabe international opmærksomhed om Danmark som turistdestination, hedder det.

”Vores branche er fyldt med ildsjæle, der gennem talent og tårnhøje ambitioner er med til at synliggøre og skabe international opmærksomhed om Danmark, som et fantastisk sted at besøge. Vi har igen i år et stærkt felt af kandidater til prisen,” siger Katia K. Østergaard, adm. direktør i Horesta.

Prisen uddeles af Horestas formand, hoteldirektør Jens Zimmer Christensen, i forlængelse af Horestas Årsdag, i år den 20. november på Tivoli Congress Center i København.