Nordjylland til tops

Det skal skabe vækst og føre nordjysk turisme op i den europæiske superliga.

Direktør Lars Enevold Pedersen, VisitNordjylland.dk, forklarer:

”Vi sætter fokus på den nordjyske region som Danmarks bedste ferieområde. Ved at stå sammen og tænke stort kan vi markedsføre os som en helhed, der straks sætter billeder i hovedet på folk, når de møder os i medierne eller taler om Nordjylland når ferien skal planlægges. Et ’Danmarks Toscana’ om du vil. Vi skal skabe et billede af Nordjylland i rejselystne turisters hoved som et sted hvor der er tid og masser af plads. Spændende seværdigheder og historier. Gastronomi og unikke råvarer og ikke mindst aktiviteter og underholdning for alle aldre. En satsning, der sætter fokus og skaber vækst i hele regionen.”

Det kommer blandt andet til at ske ved hjælp af tv-spots, dagbladsannoncering, et husstandsomdelt magasin, en ny hjemmeside og et oplevelseskort med plads til alle attraktioner i regionen.

Centralt i næste års kampagne står magasinet ”Mit Nordjylland”, hvis cirka 80 sider rummer masser af inspiration om regionen og distribueres til omkring 700.000 husstande i Danmark.

Med 6,5 millioner overnatninger i 2005 står nordjylland et par procent bedre end Storkøbenhavn og det er et tal, der skal blive endnu bedre de kommende år, lover VisitNordjylland.dk.

Organisationen har afsat 11,2 mio. kr. til markedsføring i Danmark i 2007, 5,2 mio. kr. i Norge, 3,3 mio. kr. i Sverige og 3,2 mio. kr. i Tyskland.

Skrevet af