KLM og Air France opfordrer kunder til Internet check-in

”Den nye service vil gøre check-in-processen lettere og hurtigere,” siger kommerciel chef for Air France og KLM i Nordeuropa, Olivier Hours.



I begyndelsen kan den nye service benyttes fra næsten alle lufthavne i Europas hovedstæder på kort- og mellemdistanceflyvninger med Air France KLM. Ved udgangen af året udvides servicen – med få undtagelser – til hele flyselskabernes netværk.



”Check-in via nettet er allerede meget populært. Vi regner med, at check-in via mobiltelefon vil blive lige så populært, da det er nemt og bekvemt for de rejsende. Den nye check-in-mulighed vil især være en fordel for vores forretningsrejsende,” siger Olivier Hours.



Tallene for Air France og KLM for maj i år viser, at 11 % af Air Frances passagerer fra Danmark checker ind via nettet, tallene for Norge og Sverige er begge 10 %.

Hos KLM checker 14 % af passagererne fra Danmark ind via nettet – fra Sverige, Norge og Finland er tallet 15 %.



Passagererne med internetadgang på deres mobiltelefon kan checke ind og vælge sæde (vindue eller midtergang) fra 30 timer til 30 minutter før seneste check-in tid.

Når kunderne har foretaget check-in, kan de vælge at få en bekræftelse via SMS. I lufthavnen skal de printe deres boardingkort ud ved en selvbetjeningsautomat eller bagageindleveringsskranken.



Air France og KLM vil teste den nye service med check-in via mobilen ved at sende udvalgte passagerer i sit bonusprogram, Flying Blue, en SMS dagen før afrejse med en påmindelse om, at de kan foretage check-in via deres mobiltelefon.

Skrevet af