KLM garanterer pris og reducerer bookinggebyr

Det store hollandske flyselskab vil tiltrække endnu mere omsætning til sin hjemmeside. KLM siger, at det som første flyselskab i Europa introducerer en ”Best Price – garanti” på billetter købt på KLM.com i Norden.



Desuden reduceres bookinggebyret på hjemmesiden fra 100 til blot 10 kr. ”Konkurrencen er hård og vort ambitionsniveau er højt. Derfor introduceres vores nye koncept på det nordiske marked. Disse tiltag i Norden er et solidt bevis på vor målsætning om at gøre KLM.com til den foretrukne købskanal,” siger Senior Vice President for bl.a. Europa hos KLM, Marnix Fruitema.



KLMs ”Best Price – garanti” betyder, at hvis en kunde finder en billet online til samme flyvning et andet sted end KLM’s hjemmesider med en prisforskel på mindst 50 kr., giver selskabet en godtgørelse på 500 kr. i form af en rejsevoucher for hver billet omfattet af garantien.



Udover kreditkort accepteres nu også betaling via bankoverførsel, Visa Electron-kort og Dankort.



Om baggrunden for nyskabelsen refererer KLM til markedsundersøgelser om, at pris er vigtigste årsag til at passagerer køber flybilletter på nettet.

KLM’s mål er 40% af dets salg på nettet inden 2008.



KLM’s nye koncept forventes introduceret i Norden indenfor en måneds tid.



KLM har dagligt 32 flyvninger fra 10 nordiske byer til Amsterdam. KLM og partnere i og uden for Skyteam-alliancen betjener mere end 900 byer verden over.

Skrevet af