“En belægnings-
procent på 90 – 100 er uhørt høj. Den kan ikke være højere, når vi ikke ligefrem taler om charterfly”. Ole Schlundt, Leise Account manager, Air France, er godt tilfreds med den
belægning Air France har på tre af ruterne ud af København til Paris. Kun morgenruten hænger lidt med en belægning på omkring 75 procent. “Da Maersk øgede sine afgange til Paris, gik vi ned fra fem til fire afgange. Samtidig satte vi prisen ned til 440 kr. t/r plus skatter og afgifter for de billigste billetter, og gjorde reglerne mere fleksible. Dog ikke for de billigste billetter. Det betød, at vi fik fyldte fly på de tre sene afgange, men også at vi totalt har fået omkring 15 procent flere passagerer. Jeg tror ikke, at vi vil øge antallet af afgange fra København, men i stedet tilpasse flyene så de får større sædekapacitet. Tidligere fløj vi med 737 med plads til 114 passagerer. Nu flyver vi med Airbus 318 – 320 med plads til 115 – 160 passagerer. Det er også et spørgsmål, om der er ledige fly”, siger Ole Schlundt. Han tilføjer, at belægningen tidligere var omkring 70 procent i København, og at Air Frances belægning på verdensbasis er omkring 82 procent.
Tagget med: Air France