Stor fremgang for Sterling

Sterling havde i maj 162.000 gæster på sine ruter til Sydeuropa og i Skandinavien, en fremgang på 31% i forhold til maj 2003. Samlet er Sterlings passagertal i de første fem måneder af 2004 steget 26% til 598.000, oplyser selskabet.



”Branchen er præget af knivskarp konkurrence. Nogle selskaber klager over faldende priser, andre spår. I Sterling glæder vi os over, at vi konstant får flere gæster – og samtidig sænker priserne endnu mere,” siger kommerciel direktør, Stefan Vilner, og tilføjer:



”I dag, torsdag, lancerer Sterling en kampagne i Danmark, hvor vi giver 25% rabat på alle rejser, der bookes på internettet via sterling.dk senest 17. juni. Rabatten gælder alle rejser fra København og Billund frem til 31. august. Dermed når Sterlings laveste pris kun 373 kroner OneWay.”



”Sterlings fremgang sammen med vores omkostningsstruktur, som er en af de bedste – hvis ikke dén bedste – blandt lavprisselskaberne. Gennemsnitspriserne er faldende. Derfor vil kun de ægte lavprisselskaber overleve. Sterling har f.eks. fordoblet flyflåden til 12 fly uden at øge bemandingen på jorden mere end 10-20%. Sterling har over 3.000 gæster pr. ansat på et år, mange af store flyselskaber har under 1.000 passagerer pr. ansat. Det er først nu, at udskilningsløbet på det virkelige lavprismarked begynder,” siger Stefan Vilner.



Sterling fastholdt i maj sin position som en af branchens mest præcise aktører. 89% af alle flyvninger afgik inden for 15 minutter fra planlagt tid. I januar-maj afgik 84% af Sterlings fly rettidigt. Og Sterlings udnyttede sædekapacitet – kabinefaktoren – var i maj 70%. Dermed er den gennemsnitlige belægning for årets første fem måneder 74%.

Skrevet af