150 nye ruter til Ryanair

Der er ikke noget at sige til, at det irske lavprisselskab om nogle år forudser, at det vil være Europas største, målt i passagerer. Mens de store flyselskaber åbner en rute eller to, fyrer Ryanair den af og åbner 150.



Ryanairs koncernchef, Michael O’Leary:

“Næste sommer udbyder vi 40 millioner flysæder på 556 ruter. Det er 150 flere ruter end vi har fløjet i år.”



Ikke er dog alt idel lykke når det gælder Ryanair og selskabets forretningsmetoder.

Svenske Travelnews.se, som normalt bruger max 4 linier på en hvilken som helst nyhed i rejsebranchen, benyttede i går over 10 linier, på at fortælle, at Ryanair nu slæbes i retten af den svenske forbrugerombudsmand.



Årsagen er, at Ryanair ikke giver sine passagerer den kompensation, de er berettiget til, når Ryanair aflyser flyvninger. Mødet ved en svensk domstol og Ryanair skyldes, at et svensk par i maj sidste år skulle flyve med Ryanair fra Skavsta-lufthavnen, ca. 100 km fra Stockholm, til Charleroi, ca. 100 km fra Bruxelles.

Men flyet blev aflyst og parret blev tilbudt plads på ruten to dage senere. De fik ingen kompensation udover billetprisen, og kræver nu kompensation for rejseomkostninger, fordi de ikke kunne vente to dage.



Som gæst i Stolen i denne måneds Take Off, siger Forbrugerrådets seniorkonsulent, Benedicte Federspiel, at Forbrugerrådet har flest klager over netop Ryanair.

Skrevet af