Sterling vildledte om billet-refusion

Flyselskabet Sterling har til Jyllands-Posten og Danmarks Rejsebureau Forening fejlagtigt oplyst, at selskabet refunderer de penge, der er betalt for en flybillet mod et gebyr på 275 kr. Sterling bekræftede både dette mundtligt over for Jyllands-Posten og skriftligt over for Danmarks Rejsebureau Forening. ”Det ville blive for dyrt for os at udbetale pengene,” siger kommerciel direktør i Sterling, Stefan Vilner, nu. I stedet indsættes pengene, når gebyret er fratrukket, på en konto hos Sterling, som kunden kan benytte til køb af en ny billet hos selskabet inden for et år.
Forbrugerrådet og Danmarks Rejsebureau Forening retter begge kritik mod lavprisselskaberne for denne praksis, hvor forbrugerne ikke kan få refunderet bare en del af pengene ved afbestilling. På denne måde tjener selskaberne flere hundrede kroner pr. billet i opkrævede skatter og afgifter. Disse penge skal nemlig kun betales til staten, hvis forbrugeren rent faktisk flyver.
(Jyllands-Posten, 23/1)

Skrevet af

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.