Stort seertal til cruise udsendelse

Krydstogtferien fik en ekstra dimension, da Danmarks Radio valgte at sende en halv time fra Royal Caribbeans cruise med Freedom i Caribien i den såkaldte primetime i onsdags kl. 20,30, en af aftenens bedste sendetider.



Torben Schous udsendelse gav appetit på mere, både på skærmen og i virkeligheden. I modsætning til lignende reportager fra udlandet, som ofte er tordnende uinteressante eller egnet til at holde myterne om krydstogt i live, var der her en god portion forbrugerorientering, selv om dansk TV ofte er skræmt over at reklamere – og for eksempel fortælle, hvad herlighederne koster.



Udsendelsen havde 658.000 seere, i konkurrence med Liebhavere på TV 2 med 645.000 og Desperate Housewifes med 464.000. Aftenen i forvejen var der i samme tidsrum på samme kanal 608.000, der så Ønskehaven. Umiddelbart foran Freedom-udsendelsen var der 471.000 seere til Søren Ryges havudsendelse.

-ejv

Skrevet af