Air Canada retur til CPH

Air Canada vender 23. maj tilbage til Københavns Lufthavn med Boeing 767-300 flyvninger, først fem gange om ugen, og fra juli med en daglig frekvens mellem CPH og Canadas største by, Toronto.



”En af fordel for passagerer, der skal videre til USA, ved Air Canada til Toronto er, at den amerikanske immigrationsbehandling finder sted inden afrejsen fra Toronto. Det vil sige, at passagererne ankommer på som ”indenrigsrejsende” og derfor ikke skal stå i de nogle gange grumme lange køer og vente på stemplet i passet. Enhver, der har været igennem fx. lufthavnene i New York, Los Angeles, Washington DC, Memphis osv. ved, hvad jeg taler om,” siger Mical Ambæk, salgsdirektør for Air Canada i Norden.




En anden fordel og økonomisk besparelse ved Toronto er, at der ikke er transferskat som i fx. London og Amsterdam.



Hovedparten af Air Canadas passagerer fra CPH skal til selve Canada – eller videre ud i det enorme land til populære destinationer som Calgary, Vancouver eller Montreal.




”Vi havde god belægning denne sommer på ruten, og det er mit håb, at vi også i vintersæsonen kan beholde flyet med 2-3 afgange om ugen,” siger Mical Ambæk og tilføjer at priserne for næste års sæson er klar i CRS-systemerne i næste uge.



Han berømmer Star Alliance-selskabets business class, som sælges til meget konkurrencedygtige priser – det er Air Canada, der har det berømte K-kæde, hvor passagererne kan sidde for sig selv på business class, der på fx. 767’erne har en 2-2-1 opdeling af sæderne. Og maden på business class, der har fået nye lig-ned stole og større tv-skærme, arrangeres i flyets galley og bringes til passageren.



Og så søger Air Canada fortsat en sælger til sit kontor i København.

Skrevet af