Nye flyregler ikke gode nok

EU-kommissionen betegner i morgen torsdag som ”en stor dag for flypassagererne” på baggrund af ikrafttrædenen af et nyt regelsæt på flyområdet, der skal sikre flypassagerer en kompensation, hvis de ikke kan komme med det fly, de har billet til, pga. aflysninger eller overbookinger. Hos Forbrugerrådet er jubelen ikke lige så stor som i EU-kommissionen. Ifølge chefkonsulent, Benedicte Federspiel, som deltog i forhandlingerne, er de nye regler en forbedring, men langt fra gode nok. Hun fremhæver bl.a. det faktum ved de nye regler, at hvis flyet er mere end fem timer forsinket, så får kunden tilbudt en refusion men ikke en anden rejse.
(Børsen, 16/2)

Skrevet af

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.