Imponerende løssalg på nyt Take Off

Ved planlægningen af løssalgsdistributionen på det nye forbrugerblad, Take Off, vurderede Bladkompagniet, at bladet med omkring 1.600 udsalgssteder skulle levere 8.000 eksemplarer til forhandlerne.



Samtidig var beskeden dog, at man måtte forvente, at oplaget på anden udgave ville falde ca. 30 %, fordi det er op til den enkelte bladhandler, (supermarked, kiosker osv.) om man fremadrettet vil have bladet til salg.



Det har nu vist sig at være en undervurdering af de større. Det nye Take Off er således blevet genbestilt af forhandlerne i et væsentligt større oplag end i første nummer. Og det betyder, at Take Offs decemberudgave, som er i handlen på torsdag, er trykt i 12.500 eksemplarer mod førsteudgivelsens 10.200 eks.



Bladet er på torsdag i handlen hos ca. 1.600 forhandlere over hele Danmark. Det sælges bl.a. i Dansk Supermarked (Bilka, Føtex mv.) hos alle SuperBest- forretninger, samt hundredvis af individuelle købmænd, kiosker m.fl.



Fra januar 2010 vil Take Off desuden være at finde i COOP Danmark, herunder Kvickly, Dagli’ Brugsen, LokalBrugsen, SuperBrugsen m.fl.



”Det indikerer, hvad vi havde på fornemmelsen, at det nye blad er blevet godt modtaget. Vi havde forventet at sælge ca. 60 % af oplaget, men tallene viser at vi er tæt på at samtlige blade er solgt. Mange forhandlere har endda måttet genbestille ekstraoplag fra os,” siger Take Offs redaktør, Klaus Givskov, og fortsætter:



”Take Off som forbrugerblad satser på det brede. Vi vil gerne skrive om drømmerejsen, men det skal ikke være bladets bærende element. Det skal derimod levere gode rejsebeskrivelser fra rejsemål, danskerne har råd til og de feriedrømme, de kan realisere, f.eks. i Spanien, Thailand, Grækenland, Tyskland, USA og Tyrkiet.”



”Suppleret med gode råd om, hvordan du pakker din kuffert, iblandet busrejser og forslag til ferier i Danmark og en generel sparsommelig tilgang til, hvordan familiens ferier kan afholdes, giver vi – som eneste rejseblad i Danmark – en let, brugbar og underholdende inspiration til ”Familien Danmark”, siger redaktøren.



Det nye Take Off giver blandt andet bud på hvordan man pakker til tre dages sviptur med ren håndbagage, kendte danskere som Uffe Ellemann-Jensen, Maria Askehave, Bettina Aller, Lars Bom og Camilla Andersen giver deres bedste feriebud i Danmark og i udlandet, der er rejsebeskrivelser fra så forskellige steder som Rom, Nordtyskland, Sydafrika og Bruxelles, og der er inspiration til dem der overvejer biltog, busferier, charterrejser og sportsferier på enten ski eller med maratonløb.



Bladet er igen på 56 sider og koster 25 kr.

Skrevet af