Koncepter er redningsplanke

”Koncepter som Star Tours Blue Village er med til at sikre vor overlevelse,” sagde Star Tours adm. direktør, Birthe Madsen, på pressemøde i går, tirsdag.



”8 ud af 10 investerede kroner går til videreudvikling af hele Blue-konceptet. Vi har foreløbig syv af disse koncepter på 47 hoteller – fra Blue Village (ferie med børn) over Blue Couples (voksenferie uden børn) til Blue Villas (egen villa med pool),” sagde direktøren.



”Da vi åbnede Blue-konceptet for snart ti år siden – vi huggede ideen fra rejsebureauet Ving, som har deres SunVing-hoteller – er omsætningen på Blue-produkterne alene her i Danmark steget fra 0 kroner til 300 mio. kr. om året, 30 % af vores omsætning – næste år forventer vi at Blue-omsætningen vokser til 40 %,” sagde Birthe Madsen.



I øvrigt er det fra på mandag, 3. september, at Star Tour-koncernen får ny ejer. Det sker når den nuværende ejer, tyske Tui, går sammen med den engelske gigant First Choice. First Choice ejer i Skandinavien bl.a. Hannibal & Marco Polo, MyPlanet og charterbureauet Nazar.



Sammen vil Tui og First Choice årligt have 27 mio. gæster og en årsomsætning på 130 milliarder kr.



HB

Skrevet af