Hæder til baltisk krydstogtprojekt


I går modtog krydstogtprojektet Cruise Baltic Project HBH’s Markedsføringsprisen 2007. Cruise Baltic Project fik prisen for fælles branding, markedsføring og udvikling af den baltiske region som en samlet krydstogtdestination.

For tre år siden tog Wonderful Copenhagen og Cruise Copenhagen Network initiativ til Cruise Baltic Project, der i dag tæller 19 destinationer og 35 partnere rundt om Østersøen.

Allerede dengang havde København et stærkt varemærke som en af Europas førende krydstogtdestinationer, hedder det i en pressemeddelelse. Men Wonderful Copenhagen og det københavnske krydstogtnetværk Cruise Copenhagen Network havde ambitioner om fortsat vækst for København og den baltiske region.

”Forudsætningen for vækst handler om at tænke globalt. Det er ikke nok at København tilbyder et godt produkt, hvis de andre havnebyer, der indgår som en del af det samlede krydstogtprodukt ikke gør det samme. Det er den samlede oplevelse, der tæller. Så ud fra princippet om hjælp til selvhjælp samlede København landene omkring Baltikum i et samarbejde om at udvikle alle destinationerne rundt om Østersøen” siger formand for Cruise Baltic Project og salgs- og marketingdirektør Ole Andersen, Wonderful Copenhagen.

HBH Markedsføringsprisen er Danmarks største markedsføringspris og uddeles årligt til en person, organisation eller offentlig ansat, ”der i sin markedsføring af et produkt eller en idé har gjort sig særligt bemærket via en gennemtænkt analyse og kreativ strategi, og hvor en original kombination af tanker, ord og billeder i formidlingen har skabt en unik dialog mellem afsender og modtager. Det er endvidere en betingelse, at den præmierede har udvist et højt mål af etik, både i sin handlen og markedsføring.”

Skrevet af