Vil sende jyske gæster via Tyskland









”Fra Billund kan man tre gange om dagen flyve med vor Star Alliance-partner Lufthansa til Frankfurt. Herfra har Singapore Airlines et middags- og et aftenfly – i modsætning til vores tre ugentlige afgange fra Københavns Lufthavn. Med vores middagsafgang fra Frankfurt er passageren i Singapore næste morgen og kan dermed bruge flere af vores ruter videre ud i Fjernøsten uden at skulle overnatte i Singapore,” siger flyselskabets nordiske salgsdirektør, Allan Hoffery.



Ved at ankomme om morgenen til Singapores Chiangi-lufthavn kan passageren f.eks. samme dag flyve videre til Phuket, Lombok, Sumatra, Java og selskabets mange australske destinationer.



For at få flere navnlig jyske passagerer til at flyve med Singapore Airlines fra Frankfurt er billetprisen med afgang fra Billund sat 500 kr. billigere, end hvis der flyves med selskabet fra København.



”Vi vil også anspore rejsebureauerne til at komme væk fra den ”vanetænkning,” at skal passageren til Singapore, så skal det være med afrejse fra København. Ved at bruge vores andre gateways i Europa, f.eks. Frankfurt, giver man kunden større fleksibilitet,” siger Allan Hoffery som med personale fra Singapore Airlines vil fremføre dette på weekendens feriemesse i Herning.



Det er Singapore Airlines’ håb, at få op mod halvdelen af selskabets passagerer i Billunds optageområde til at rejse via Frankfurt, frem for at f.eks. tage toget til Københavns Lufthavn. En kommende attraktion for Singapore Airlines fra Frankfurt bliver, at selskabet på et endnu ikke fastlagt tidspunkt indsætter megabamsen Airbus 380 på den tyske hovedlufthavn.



I dag bruger Singapore Airlines kæmpeflyet på to af tre daglige afgange fra London Heathrow – og det er meget populært at flyve fra København til London og derfra med den flyvende dobbeltdækker til Singapore og f.eks. videre med samme type til Australien. Billetmæssigt er det muligt at flyve direkte til København fra Singapore.



I øvrigt noterer Allan Hoffery, at mange rejsebureauer i denne krisetid, er blevet meget dygtigere til at fokusere på et måske smalt men konkurrencedygtig segment.



”Også de danske rejsebureauer får mange henvendelser med gode tilbud fra thailandske hoteller som savner gæster. Dermed kan bureauerne pakke særtilbud til lavere priser end før, kan vi også fange kunderne. Rejselysten er der stadig og kommer tit foran en ny bil eller et nyt køkken. Rejsebranchen må samme tilbyde gode og billige produkter, det er den store udfordring i denne tid,” siger Allan Hoffery.



HB

Skrevet af