Digitale oplevelser til turisterne

Flere steder i landet har nu mobile portaler, hvor turister og borgere kan orientere sig om seværdigheder og oplevelser på deres egen mobiltelefon. Blandt andet i Århus, hvor man kan låne en mobiltelefon og blive guidet rundt i byen ved hjælp af GPS. Samme metode bruges i Esbjerg og Ribe, mens Odense endnu ikke har fået åbnet sin egen portal.
Til gengæld åbner Odense lige før jul en elektronisk byguide, hvor turister kan finde overnatning, seværdigheder eller arrangementer.
Denne digitale udvikling har skabt baggrunden for det videncenter på Syddansk Universitet, hvor turisterhvervet skal kunne dele deres viden om elektroniske aktiviteter.
Der bliver tale om et forum, hvor organisationerne kan mødes og udveksle ideer.
Der vil blive lagt vægt på både turistinformation og konkrete digitale attraktioner, som i Sommerland Sjælland, hvor gæsterne aktivere og styre en digital vandpistol til at sprøjte vand på alle deres venner.
(Børsen 28.12.05)

Skrevet af

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.