Rejsebranchen støttede velgørenhed



Nyskabelsen United Hearts Fonden skaffer penge så fx børn og unge fra belastede miljøer i det indre København kan komme på sportslejr om sommeren. Bag fonden står bl.a. den amerikanske ambassadør i Danmark, James P. Cain, og Parkens bestyrelsesformand, Flemming ”Don Ø” Østergaard.



Et mål med fonden er at overføre det amerikanske ”charity”-begreb til Danmark – at lære (formuende) danskerne at ved fx gallaarrangementer at deltage i auktioner om donerede effekter.



Sådan var det i lørdags, hvor over 600 gallaklædte enten havde købt billetter i dyre domme eller var inviteret af præmiesponsorerne til et storstilet arrangement i København. Her var Jarl Friis Mikkelsen og Casper Christensen konferencierer, der var musik, underholdning – og så auktioner. Både på nettet og i salen.



Alene donationerne fra rejsebranchen indbragte 405.000 kr. i den gode sags tjeneste.



Aftens suverænt største beløb under auktionen blev 170.000 kr. for to business class-billetter med Continental samt, ikke mindst, to billetter til næste års finale i amerikansk fodbold, Super Bowl, som spilles i Tampa, Florida.



To business class-billetter med Delta Air Lines til San Francisco med tre hotelnætter og diverse arrangementer sponseret af byens turistråd indbragte 110.000 kr.



100.000 kr. kom i kassen for to business class-billetter med British Airways til en valgfri BA-destination i USA.



Og 25.000 kr. blev det til for en weekend i Hilton Copenhagen Airports præsidentsuite med flere måltider og adgang til hotellets fornemme spa.



Blandt de andre donationer, der kunne bydes på, var VIP-billetter til kommende Celine Dion-koncert i København, en dag på golfbanen for 18 personer med Peter Schmeichel, en buket blomster hver uge året ud – og en signeret amerikansk fodbold af danske Morten Andersen, som også var til stede – og som i øvrigt er den spiller i amerikansk fodbolds bedste række, NFL, som har rekorden med flest scorede point.



Der var også lotteri, hvor en af præmierne var otte overnatninger på De amerikanske Jomfruøer, sponseret af øernes turistråd.



Såvel De amerikanske Jomfruøer som San Franciscos turistråd repræsenteres i Norden af det danske GSA-bureau, Atlantic Link.



Læs mere om United Hearts-fonden på hjemmesiden: unitedhearts.dk





HB

Skrevet af