Peacock Travel i vækst

Danskerne er kræsne, når de skal rejse. Det mærker Peacock Travel i form af en markant stigning i salget af skræddersyede rejser.



”Vi oplever, at an gerne betaler lidt mere for en unik luksusoplevelse. Langt flere har fået plads på budgettet til at købe en særlig rejseoplevelse, og antallet af solgt rejser i Peacock Travel er steget 32 pct. fra 2004 til 2005. Danskerne rejser også gerne længere væk til f.eks. Afrika eller Det Indiske Ocean for at få en eksotisk rejseoplevelse for livet. ”Det er især Seychellerne og Mauritius, som er de helt store trækplastre”, siger adm. direktør Hans Henrik Obel i forbindelse med fremlæggelsen af 2005-regnskabet for det 5 år gamle rejsebureau.



Det netop fremlagte regnskab for 2005 viser en vækst i omsætningen for 10 mio. til 20 mio. kr. og et resultat før skat på 1,2 mio. kr. Virksomheden beskæftiger nu 6 medarbejdere, som alle har mange års erfaring fra de udvalgt destinationer og har værdifulde personlige kontakter til lokale på stedet.



”Vi har mulighed for at give kunderne en hel særlig ferieoplevelse, fordi vi har rejst på vores destinationer i mange år. Det betyder, at vi kan give vores kunder den ekstra oplevelse, ” siger Hans Henrik Obel.



Peacock Travel tilbyder skræddersyede individuelle rejseoplevelser og har med deres koncept ”Den eneste Ene” – ”Familien” – ”Vennerne” – ”Kollegaerne” skabt stor succes, til destinationer overalt i Europa, Det Indiske Ocean, Afrika og mange flere steder.



Peacock Travel venter en stigning i antal af solgte rejser på 25 pct. i 2006. På den baggrund vil der i 2006 ske yderligere ansættelser i virksomheden.


Skrevet af