Flynordic på jagt efter danske erhvervskunder

Flynordic er ikke tilfreds med antallet af danske erhvervskunder på selskabets afgange her et år efter at lavpristilbuddet til primært erhvervsfolk har været i luften i et år. Flynordics mål var nemlig 300.000 passagerer efter første år, men det virkelige antal er ca. 25 pct. lavere. 80 pct. af de rejsende er dog forretningsfolk, hvilket betyder, at Flynordic har tiltrukket mange af konkurrenten SAS’ kernekunder.
Forklaringen på det lave passagerantal i Danmark er ifølge adm. Direktør i Flynordic, Maunu von Lüders, at konkurrencen er større her, fordi Flynordic kæmper med bl.a. Sterling, Maersk Air og Easyjet om kunderne. Flynordic vil derfor gå i offensiven ved bl.a. at forstærke markedsføringen samt tilbyde nye produkter og rabatter til erhvervskunderne.
København-Stockholm-ruten er i dag Flynordics største på trods af, at frekvensen af flyafgange er blevet reduceret i løbet af det første år. Frekvensen af afgange er ellers normalt et succeskriterium for erhvervskunderne, så det kan være en farlig beslutning. Maunu von Lüders konstaterer dog, at reduktionen af afgange ikke har haft nogen effekt, fordi det er afgangene midt på dagen, der er blevet skåret væk. Med de nye indsatsområder forventer han, at øge produktionen og passagerantallet med 50 pct. i løbet af næste år.
(Børsen, 22/11)

Skrevet af