Der har været ni havarier med Dash-fly

Det er Statens Luftfartsvæsen der har leveret redegørelsen til Transport- og Energiministeriet, skriver Ingeniøren ifølge borsen.dk.

Ingen af uheldene har kostet tab af menneskeliv, fremgår det af  den undersøgelse, som er gennemført af den uafhængige flysikkerhedsorganisation Flight Safety Foundation, som ikke specificerer de ni havarier.

De fem kendte er to landinger uden næsehjul i Japan og München og tre landinger med defekt højre landingsstel. Ifølge Statens Luftfartsvæsen er ’nye konstruktionsmetoder’ medvirkende årsag til havarierne.”Der kan nævnes utætheder i pakninger ved døre, problemer med aircondition og fejl ved landingsstellet, hvor især indikeringssystemerne, låsning af stellet under flyvning og næsehjulssystemet har givet problemer,” hedder det ifølge Ingeniøren i redegørelsen.Statens Luftfartsvæsen understreger, at der har været forbedringer siden det første flys jomfrutur.

Skrevet af

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.