Angleterre får salgsdirektør

Det 5-stjernede Hotel d’Angleterre i København har ansat Helena Thomsen i en nyoprettet stilling som salgs- og marketingsdirektør.



38-årige Helena Thomsen, der tiltrådte i denne uge, er hentet fra et job som direktør for Best Western-hotelkæden i Danmark, et job hun tiltrådte sidste efterår.




Sidste forår sagde hun farvel til direktørjobbet på Arp-Hansen hotellet 71 Nyhavn for at blive chef for Gilleleje Badehotel – men skiftede til Best Western.



I sit nye job skal Helena Thomsen som chef for de 13 ansatte i Remmen Hotels’ salgsafdeling samle alle tråde når det gælder booking, salg og marketing.



d’Angleterre er med i Remmen Hotels som også omfatter de 4-stjernede hoteller i København, Sophie Amalie i Nyhavn og Kong Frederik på Rådhuspladsen, samt restaurant Copenhagen Corner på Rådhuspladsen i København.



”Vi har ”stjålet” Helena, hun var svær at lokke, men vi er meget glade for det lykkedes – hun er den bedste,” siger en særdeles højtplaceret kilde til Take Off.



Remmen Hotels ejes af udlandsdanskeren Henning Remmen, der bor i Schweiz. Han blev sidste år angiveligt meget vred over at blive omtalt i et TV-program om danske skatteål på Danmarks Radio; han prøvede først at få et fogedforbund for at stoppe dokumentarprogrammet, og meddelte bagefter, at han ville sælge sit hotelimperium.




Selve d’Angleterre med 110 ansatte på Kgs. Nytorv i København har 123 værelser skal dog fortsat ejes af Henning Remmen og hans meget aktive frue, Else Marie, via et nyt selskab. Men de to andre hoteller samt Copenhagen Corner er til salg for en ukendt salgspris.




”Det haster ikke, vi sælger ikke for enhver pris, vi står ikke i nød. Der skal tages mange hensyn ved et salg, bl.a. overfor personalet,” siger Take Off’s kilde og tilføjer, at hr. og fru Remmen ikke har planer om at købe nye hoteller i Danmark.



Hotel d’Angleterre har atter håndværkere i denne tid. Der bygges bl.a. nye toiletter i kælderen ligesom 20 gæsteværelser ad gangen delvis renoveres, bl.a. kommer der varme i gulvene på badeværelserne.



Hotel d’Angleterre er kendt for at fastholde sine værelsespriser. ”Mange hoteller gør det svært for sig selv ved at sælge for lavt. Hvad vil de gøre den dag markedet går op? Det er smartest at have et halvfyldt hotel til fuld pris end omvendt – dermed slides der også mindre på hotellet,” siger Take Off’s kilde.



Sidste år fik d’Angleterre og Remmen Hotels også ny direktør, da regnskabschef Morten Tjellum afløste Michael Telling.




Michael Telling blev senere direktør for det ligeledes 5-stjernede Hotel Sk. Petri, der åbnede sidste år i det tidl. Daells Varehus.

Skrevet af