Når flyene bliver overbooked

I Jyllands-Posten i dag undrer Lars Bo Langsted, professor ved Aalborg Universitet, sig over, hvordan det fortsat kan være tilladeligt, at flyselskaber afviser passagerer på grund af manglende plads. Ifølge en forordning, som trådte i kraft den 1. februar i år, er der ”stadig for mange passagerer, der afvises mod deres vilje, eller berøres af aflysninger uden forudgående varsel eller lange forsinkelser”. Kompensationen til passagererne er blevet forhøjet, men Lars Bo Langsted finder, at det havde været oplagt at fastslå, at overbooking ikke må finde sted. Desuden er det, siger Lars Bo Langsted, rent forretningsmæssigt en fuldstændig uforståelig adfærd og helt urimelig over for kunderne, at de ikke kan få den vare, de har betalt for, når de venter den.
(Jyllands-Posten 21.11.2005)

Skrevet af

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.