Herning går nu efter verdensnavne

Peder Hornshøj og Henrik Søndergaard investerer en del af deres formue fra salget af Bravo Tours i et nyt selskab, som skal hjælpe med at få Herning kendt som musik- og koncertby.

Peder Hornshøj og Henrik Søndergaard investerer sammen med 21 andre en halv million hver i et nyt selskab, Herning Backstage, hvis mål er at trække verdensnavne til Herning. Initiativet kommer efter, Herning mistede koncerten med Rolling Stones til Horsens.

“Meningen med det nye selskab er ikke at få Herning på Danmarkskortet, men få Herning på verdenskortet,” siger Peder Hornshøj til Stand By.

“Selskabet får egen direktør, og vi skal lave koncerter med absolutte verdensnavne i samarbejde med Herning Messecenter. Her kan der arrangeres koncerter med delvis overdækning for op til 100.000 mennesker på den gamle dyrskueplads, som er ideel til formålet. Vi har ikke noget fast mål med, hvor mange koncerter der skal være. De skal bare være store. Jeg ved ikke, hvilke navne der tænkes på, men store navne for mig er f. eks. U2, Madonna, Poul McCartney. Herning fik ikke Rolling Stones. Nu er vi parat til at springe hurtigt til, hvis der kommer en ny mulighed ” siger Peder Hornshøj.

Skrevet af