Kuoni får salgsdirektør i Danmark

Udover Kuoni har koncernen også Apollo – til sammen sælger de 160.000 rejser i Danmark; charterbureauet de 140.000 – men Kuonis rejser giver 1/3 af omsætningen.

Derfor vil Kuoni gøre meget mere ud Kuoni-rejserne, som ofte er dyrere til i snit 15.000 kr.



Til at tage sig af det, har Kuoni udnævnt 37-årige Glenn Bisgaard (billedet) til salgs- og produktionsdirektør for Kuoni Danmark. Bisgaard, der har en salgs- og marketinguddannelse samt en HH, har de seneste tre år været nordisk chef for Kuoni Destination Management (incoming til Norden).



Bisgaard har været i rejsebranchen i 14 år, startende hos Larsen Rejser som rejseleder, supervisor og destinationschef. Han fulgte med, da Larsen Rejser i 1998 blev opkøbt af Kuoni, hvor det nye varemærke Alletiders Rejser blev lanceret. Her var han bl.a. produktionschef på oversøisk.



Jan Lockhart, adm. dir. for Kuoni og Apollo i Danmark, siger til Take Off:

”Skal vi kæmpe mod bl.a. Albatros, som har succes med de produkter, vi vil have succes med, er det nødvendigt med en organisation, der kan agere hurtigt. Glenn er fuld af gode idéer til, hvordan Kuoni i Danmark skal udvikles. Han kender rejsebranche og har arbejdet med vor produktions- og incomingafdeling, som samarbejder med Kuonis søsterselskaber i andre europæiske lande.”



Jan Lockhart medgiver, at Kuoni i Danmark ”har tabt terræn, hvor konkurrenter har haft succes.”



Kuoni i Danmark sælger årligt 8.000 eksotiske rundrejser til 15.000 kr. ”Og det marked har et stort potentiale,” siger Jan Lockhart.



HB

Skrevet af