Aggressiv vækststrategi i Sterling

Sterlings nye islandske ejere barsler med en aggressiv vækststrategi for Sterling, der skal fordoble selskabets størrelse i løbet af 2 år. Det vil ske, når Sterling bliver en af verdens første lavprisoperatører på langdistanceruter, primært til USA. Ifølge Børsen skulle Sterling bl.a. være meget interesseret i at åbne en daglig rute til Florida i vinterhalvåret, men også Boston, New York og måske senere USA’s vestkyst betragtes som potentielle nye destinationer. Ruter til Fjernøsten og Sydafrika er også på tegnebrættet.
Den islandske investor Palmi Haraldsson vil ikke løfte for meget af sløret, inden købet af Sterling er endeligt afsluttet den 25. april. Han vil dog sige så meget, at de varslede ændringer kan betegnes som noget nær en revolution i skandinavisk luftfart.
Med dette initiativ kan turister se frem til markant billigere flybilletter. Ifølge branchekilder kan Sterlings planer medføre prisdyk på 30-40 pct. med et prisniveau på returbilletter på omkring 2.500 kr. Planerne vil også blive en cadeau for Københavns Lufthavn, som bliver knudepunkt for ekspansionen.
 (Børsen, 15/4)

Skrevet af