Rekordsæson for turistinformation

”Vores formodning er, at det våde vejr har fået mange til at søge ly i de mange indendørs- og udendørsaktiviteter. Alene i sommermånederne har vi haft 280.000 besøgende i Turistinformationen mod 250.000 året før. Og i flere perioder har vi måttet melde optaget på byens hoteller, privatværelser og lejligheder”, siger Turistinformationens salgs- og turistchef Tina Seest.

Det er dog ikke kun regnvejret, der har lokket turisterne til. De kan også lide lugten i Lagkagehuset, som sidste år åbnede en filial med kaffe, brød og kage i Turistinformationens lokaler.

”Lagkagehuset har skabt masser af liv og gjort, at Turistinformationen er blevet et hyggeligt sted, hvor man nyder at søge inspiration og information om byen eller bare drikke en kop kaffe, mens man i ro og mag læser i brochurer, slår op i bykortet eller søger information via bærbare computere”, siger hun.

Den store fremgang har også sat skub i salget af oplevelseskortet CPHCARD, som giver fri adgang til ca. 60 af regionens attraktioner og transport. Omsætningen de første syv måneder ligger på 2,8 mio. kroner i forhold til 2,5 mio. kroner sidste år.

Skrevet af