Det hører til sjældenhederne i Skandinavien at udenlandske flyselskaber holder pressemøde. Men det gør KLM i næste uge. I Stockholm vil to Senior Vice Presidents for det Air France-ejede hollandske flyselskabs hovedkontor i Amsterdam fortælle om selskabets nye koncept.
Det drejer sig om en styrkelse af KLM’s salg via internettet. Derfor er den ene af topcheferne KLM’s vicepræsident for området Distribution & Elektronisk handel.
KLM er meget glad for det nordiske marked, vores markedsandel vokser og vi er regionens næststørste internationale flyselskab, siger KLM.
Og elektronisk handel med bl.a. salg af flybilletter via internettet er et af KLM’s største fokusområder. KLM var også først med at introducere check-in via nettet.
På pressemødet vil KLM nærmere fortælle om sine planer for en ny strategi for at placere flyselskabets hjemmeside som den foretrukne bookingmulighed for selskabets kunder.
Det bliver først gang, KLM ruller denne del af sin nye, ambitiøse strategi ud, og valget som søsætningsområde er faldet på Norden.
HB
Tagget med: Air France KLM