Volvo markedsfører Danmark

Roman Coppola – Francis Ford Coppolas yngste søn – er en højtprofileret instruktør af musikvideoer og reklamefilm. For øjeblikket gennemfører han en rejse gennem europæiske lokaliteter, herunder København. De forskellige lokaliteter danner scene og kulisse for introduktionen af nye Volvo-modeller.



Med udgangspunkt i Hotel Skt. Petri i København, gennemkrydsede Coppola hovedstad og omegn på research. Han så det nye operahus, Den Sorte Diamant, Amalienborg og Børsen, Christiania, Nyhavn, kørte til Sverige og sejlede tilbage. Han vendte tilbage til København i en uge med 50 amerikanske og europæiske reklame- og produktionsfolk.

Resultatet vil kunne ses i reklamefilmen, der skal fylde 30 sekunder på TV og 6-8 minutter på Internet, oplyser Danmarks Turistråd.



Projektet kan ses som en succes for den nystartede og totalt ukendte Oresund Film Commission, der tiltrækker udenlandske film, reklame- og TV-produktioner til den dansk/svenske region til glæde for bl.a. hoteller, restauranter og den lokale filmbranche.

Skrevet af