Norsk hotelkæde meldt til ligestillingsrådet

Porno, cola, skopudsning og PlayStation. Det er hvad den mandlige del af den norske befolkning ifølge hotelkæden Rainbow Hotels sætter pris på ved hotelophold. I et nyt reklamefremstød forsøger hotelkæden at tiltrække de mandlige gæster ved hjælp af de nævnte tilbud, og reklamerne har vakt så stor forargelse af hotelkæden nu er blevet meldt til det norske ligestillingsråd. Ligestillingsforsker ved universitetet i Oslo, Jørgen Lorentzen, siger om reklamefremstødet, at det ”nedgør mandens intelligens ved at tro, at det er porno og PlayStation, mænd vil have. Vi er ikke enfoldige dyr, og Rainbow bør straks trække kampagnen tilbage.”
De kvindelige gæster tilbydes en pakke tampax, en badekåbe, chokolade og et strygejern.
Hotelkædens salgs- og markedsdirektør stiller sig uforstående over for kritikken.
(Politiken, 26/1)

Skrevet af

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.