Naturkatastrofer øger salg af rejseforsikringer

Danske turister fravælger – oplyser Gouda – fuldstændig de billigste rejseforsikringer og går efter størst mulig tryghed. Efterspørgslen på forsikringer med bl.a. eftersøgning og hjemtransport er steget markant.



”Tsunamien og andre voldsomme naturkatastrofer har fået danskerne til at forsikre sig bedre,” siger adm. direktør i Gouda Rejseforsikring, Jesper Kjeldsgaard.



”Danske turister begyndte for alvor at købe de bedst dækkende rejseforsikringer efter 11. september 2001. Tendensen kulminerede efter tsunamien. De tv-billeder, vi i øjeblikket ser fra det sydlige USA, hvor mennesker er fanget på hustage, vil øge ønsket om mest mulig tryghed på rejsen,” mener Jesper Kjeldsgaard.



I dag vælger 80% af kunderne hos Gouda selskabets bedst dækkende rejseforsikring. For fire år siden fordelte salget sig omtrent ligeligt på selskabets tre rejseforsikringsprodukter – netto, standard og super. En tendens, der er gældende i hele branchen.

Skrevet af