
”Hvis Expedia virkelig mener, at de vil gøre noget for sine danske kunder, skulle de lade sig etablere i Danmark og bl.a. registrere sig i Rejsegarantifonden og følge de danske markedsføringsregler. Hvis de gjorde det, så ville de helt sikker komme tættere på deres danske kunder.”
Sådan lød det tirsdag fra Danmarks Rejsebureau Forenings adm. direktør, Lars Thykier, da takeoff.dk spurgte om hans kommentar til det nye udspil fra Expedia.dk – Expedia har hjemme i Las Vegas og skal dermed ikke følge danske regler.
I pressemeddelelsen fra Expedia hed det, at man vil tættere på sine danske kunder. ”Derfor lanceres en række tjenester som skal knytte bånd mellem online-bureauet og de rejsende,” stod der bl.a.
”Målet er at Expedia.dk leverer den mest overskuelige, troværdige og enkle rejsebooking i Danmark. Men derudover vil vi også gerne dele vores erfaring med vores danske kunder og rejsende,” siger Charlotte Gogstad, Managing Director for Expedia i Norden.
Expedia.dk er etableret i Las Vegas i USA og er dermed ikke underlagt den danske forbrugerbeskyttelse og heller ikke registeret i Rejsegarantifonden.
Expedias pressemeddelelse har vanen tro ingen danske kontaktpersoner hos Expedia – der henvises kun ”Expedias danske pressekontor.”

STANDBY.DK Nyt om rejser

