
Miljøansvarlig hoteldrift er ikke alene gavnlig for miljøet. Det kan også give flere overnatninger, øget omsætning – og international profilering. Det har man netop oplevet på det københavnske Hotel Kong Arthur, et af de foreløbig fire hoteller i hotelkæden Brøchner Hotels.
Sidst i oktober flokkedes topledelsen fra den sydkoreanske bil-gigant Hyundai og motorjournalister fra Europa på Hotel Kong Arthur. Det skete i forbindelse med Hyundais europæiske medielancering af firmaets nye, miljøvenlige model Hyundai ix35 FCEV.
Hyundai valgte København som destination for præsentationen på grund af den grønne profil, som byen har. Og det er Brøchner Hotels status som verdens første CO2 neutrale hotelkæde, der gjorde at et af kædens hoteller blev valgt til medielanceringen – i hård konkurrence med Københavns 5 stjernede hoteller og internationale hotelkæder.
Det gjorde også indtryk på Hyundai, at Hotel Kong Arthur for at spare energi har fravalgt aircondition – selv om det betyder, at hotellet ”kun” er klassificeret med 4 og ikke 5 stjerner.
Lanceringen har givet Hotel Kong Arthur og Brøchner Hotels værdifuld international profilering over for private kunder, firmaer og organisationer. Det er sket via bl.a. positiv omtale i Hyundais internationale nyhedsbrev, der udkommer på 28 sprog.
”Brøchner Hotels har påtaget sig et ansvar for et bedre miljø og er gået forrest i bestræbelserne på at etablere en energi- og miljøansvarlig hoteldrift. Hyundais valg af Hotel Kong Arthur er derfor en stor opmuntring for os i vores arbejde med at udvikle miljøvenlige tiltag på vore hoteller,” siger Anja Bruun, salgs- og bookingdirektør på Brøchner Hotels.
Samlet gav ordren fra Hyundai 280 overnatninger, oplyser Anja Bruun til takeoff.dk
Brøchner Hotels driver i dag – foreløbig – fire hoteller i det centrale København: Hotel Fox, Hotel Kong Arthur, Hotel Danmark og Ibsens Hotel. De har tilsammen 422 værelser – og havde i 2010 en omsætning på 90 mio. kr.

STANDBY.DK Nyt om rejser

