
Hvis kunderne selv har sørget for transport for eksempel med et lavprisselskab eller tilbudsbilletter på rutefly, som ikke kan refunderes er de på Herrens mark, når deres skib havarerer og sæsonen aflyses.
Selv om de får tilbudt et andet krydstogt på et senere tidspunkt kan flybilletterne ikke ændres eller refunderes. Kun i de tilfælde, hvor kunden har købet både transport og krydstogt, godtgøres hele beløbet.
”Nu synes jeg vi har lov til at håbe på lidt velvilje fra flyselskaberne. Her er vel en situation, hvor de godt kan lempe på reglerne. Folk er jo i den grad uskyldige, og uanset hvad der sket med rederiet, påtager de sig ikke ansvar for transport på land for aflyste afgange senere på sæsonen, siger adm. direktør Henrik Fuglsang til takeoff.dk
”Vi har ingen forpligtelser over for vore kunder, som selv har valgt at klare transporten til afgangshavnen. Alligevel har vi i dag vedtaget, at vi bærer tabet ved flyrejsen for de kunder, som vi har i How2Cruise, som skulle have været med Concordia i løbet af sæsonen. Det sker ved bestilling af et nyt krydstogt,” siger adm. direktør Jesper Boas Smith fra bl.a. How2Cruise.
Hvor mange det drejer sig om oplyses ikke.

STANDBY.DK Nyt om rejser

