Af Poul Hedemann
Klageren købte en rejse til Mauritius. Pris: 34.680 kr. I brochuren beskrivelse står der: ”Sommertilbud med gratis golf på luksushotellet Bell Mare Plage Resort.”
Da kunden kom til lufthavnen og check in-skranken, blev han bedt om at aflevere sine golfkøller ved en speciel indcheckningsskranke og bagefter gå til Air Frances kontor for at betale 5.000 kr. i fragt pr. sæt golfbags.
Således stillet overfor en regning på over 10.000 kr. for at medtage to golfbags endte det med, at klageren efterlod golfkøllerne i Danmark.
Klageren skriver: ”Da vi havde købt rejsen med det formål at spille golf, hvilket jo også er inkluderet i rejsens pris, må vi erkende, at den ferie, vi havde købt og set frem til, fik vi ikke.”
Klagerens krav er derfor: Tilbagebetaling af rejsens pris eller en erstatningsrejse.
Hvad mener du? Bør kunden have ret, eller er det bureauet. Stem i Quick Poll’en her på hjemmesiden – og læs Ankenævnets afgørelse i Take Off, der udkommer på mandag.

STANDBY.DK Nyt om rejser

