
Alt for mange flyselskaber har alt for mange røde tal på bundlinjen, og det er årsagen til, at kun meget få overfor Børsen har udtrykt forståelse for, at Karsten Ree vil skyde penge i det krakkede lavprisflyselskab.
”En milliardær burde passe bedre på sine penge i stedet for at købe et flyselskab. Han kommer til at tabe alle sine penge,” mener f.eks. den norske milliardær Per G. Braathen. Han ejer bl.a. investeringsselskabet Braganza, der har ejerskab i Malmö Aviation.
Men den udbredte skepsis breder sig langt ind i branchen:
”Hvis de starter med 15 fly, så vil de få de dobbelte omkostninger i forhold til Norwegian,” mener adm. direktør Bjørn Kjos (foto) fra Norwegian, der derfor mener, at et fornyet Sterling bør starte med mindst 25 fly – og det på trods af Sterlings mangeårige tre-cifrede millionunderskud.
Allerede nu har Karsten Ree lagt to millioner danske kroner i egenkapital – et beløb, der langt overstiger Statens Luftfartsvæsens krav om en egenkapital på 80.000 euro.
Tagget med: Malmö Aviation Norwegian

STANDBY.DK Nyt om rejser

