Priskrig om Tjæreborgs jyske familiekunder

Spies opsluger Tjæreborg, men en sådan sammenlægning koster kunder. Star Tour Danmarks salgsdirektør, Stig Elling, forudser, at lukningen af Tjæreborg vil betyde en kundenedgang på 20 og 25 %



”Det er umuligt at komme ud af sådan en sammenlægning uden tab. Da vi i sin tid sammenlagde Sol Rejser, Falke Rejser og Fritidsrejser til Team Sterling, kostede det omkring 25 % af kunderne. Tjæreborg har været meget stærke på det jyske marked, mens Spies har været store i Østdanmark. Star Tour performer godt i begge dele af landet, derfor har vi nu rettet alle skyts mod de jyske kunder, der tidligere har foretrukket Tjæreborg, og ikke ønsker Spies som alternativ,” siger Stig Elling.



Konkret betyder det, at Star Tour sælger 8.000 familiepakker til næste sommer til Tyrkiet, Rhodos, Kreta og Cypern til priser, der ifølge Star Tour ligger betragteligt under Tjæreborgs niveau for denne sommer.



Derudover indsætter Star Tour 5.000 ekstra pladser til Tjæreborgs hoveddestinationer, Tyrkiet og Rhodos.

Star Tour investerer desuden et millionbeløb i en ekstra reklamekampagne målrettet Tjæreborgs kunder.



”For at matche Tjæreborg-kundernes ønsker, har vi opgraderet danske rejseledere væsentligt på vore familiehoteller fra den kommende sommer – med disse tiltag går vi målrettet efter at få 8.000-10.000 af Tjæreborgs kunder til sommer,” siger Stig Elling.



På MyTravels pressemøde i torsdags, hvor nyheden om at Tjæreborg afvikles og indgår i Spies blev præsenteret, sagde Spies’ direktør i Danmark, Jan Vendelbo, at Tjæreborg-varemærket ikke er til salg – heller ikke hvis fx Star Tour vil købe det…

Skrevet af