Air France i lavpriskamp

Som for så at sige resten af de såkaldt etablerede selskaber må Air France nu også sande, at lavprisselskaberne er kommet for at skabe konkurrence.
Frankrigs næststørste lufthavn, Lyon, har planer om at indrette en særlig lavpristerminal forbeholdt de selskab, som kræver meget få faciliteter. Og prisen er derefter. Hvor prisen, som selskaberne skal betale i store flotte terminal, ligger på 60 kroner pr. passager, vil det kun koste 11 kroner pr. passager i lavpristerminalen.
Tre lavprisselskaber har fået lov at søge om retten til at transportere 1,2 millioner passagerer årligt fra lavpristerminalen, og det skal i løbet af fem år op på 1,8 millioner. Fra lufthavnens side lyder det, at “man har en pligt til også at sørge for, at områdets befolkning får adgang til lavprisfly,” skriver Børsen i dag.
(Børsen 07.12.2005)

Skrevet af

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.