Rejsebranchens største mediemuskel

”Mange journalister har den indstilling, at man ”bare lige” kan skrive en rejseartikel. Det er respektløst, for det er en svær genre. Det er generelt megen dårlig rejsejournalistik, for en rejseartikel skriver ikke sig selv. Den stiller bl.a. store krav til fortælleformen, gode noter og god research,” siger Nina Rølle, øverste chef for Danmarks største rejseredaktion.



De seks sammenbragte medlemmer af rejseredaktionen skal betjene Berlingske, B.T., gratisavisen Urban samt hjemmesiden rejseliv.dk – men i princippet kan alle aviser under Berlingske Media plukke fra rejseredaktionen.



”Så stor rejseredaktion har ingen andre danske medier. Vi bliver en stor muskel i rejsebranchen, som det bliver svært at komme uden om,” siger Nina Rølle.



”Vi takker nej til invitationsture, hvis de ikke er interessante eller vi ikke har mandskab. Turens program kan også være for tæt pakket eller indebære, at man skal møde alle mulige lokale pinger, som vi skønner ikke har andet at sige end almindeligheder,” siger Nina Rølle – som i Stolen også fortæller om hendes egne rejsefavoritter og hvad der var et ”ufedt” rejsemål…



Læs hele interviewet i august-nummeret af Take Off, som udkommer i disse dage.



HB

Skrevet af