Kritik af britisk tsunami-indsats

En uvildig rapport lavet for det bri­tiske udenrigsministerium retter hård kritik mod regeringens håndtering af tsunami-katastrofen sidste år.
I rapporten fremgår det, at fejl og mangler i det britiske kriseberedskab gjorde, at hjælpen var utilstrækkelig og langsom.
Nødtelefonerne var overbelastede og et udrykningshold af læger og psykologer blev sendt til et land, som var for­holdsvist uberørt af katastrofen.
Det britiske udenrigsministerium accep­terer kritikken og laver ændringer.

Skrevet af

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.