Kunderne skal ikke fanges i en forældelsesfrist

Når man ikke får sin bagage ved ankomsten til New York og heller ikke får penge til at købe ind for 100 dollar, men får at vide af flyselskabet (Air France), at man bare kan gå ud og købe for beløbet og få det erstattet, når man kommer hjem, fanger bordet for flyselskabet.



Det mener flertallet af læserne i hvert fald om Ankenævnssagen i sidste uge. Her fik klageren at vide, at man blot kunne få pengene tilbage hos flyselskabet i hjemlandet efter hjemkomsten. Også selv om der var – og er – en forældelsesfrist på 21 dage.



Hvilken afgørelse Rejse Ankenævnet nåede frem til følger i næste måneds udgave af Take Off, hvor sagen gennemgås i detaljer. Foreløbigt stemte 450 i quick poll. Som svar på sprøgsmålet mente 70 procent, at der skal ske en tilbagebetaling i alle tilfælde. 38 procent svarede nej og er altså enig med flyselskabets afvisning.

Skrevet af