Kåret som verdens bedste assistanceorganisation









SOS International med hovedkontor i København blev for fjerde gang på syv år kåret som verdens bedste assistanceorganisation i kategorien ”Assistance/Claims Handler of the Year.”

Det skete forleden ved ITIJ Awards i Budapest.

Prisuddelingen er arrangeret af det branchemagasin International Travel Insurance Journal.



Adm. direktør i SOS International, Bo Uggerhøj, ser hæderen som et skulderklap til medarbejdere, kunder og ejere.

”Det er et stærkt felt af virksomheder fra hele verden, flere af dem mange gange større end SOS, som vi er oppe imod. Så det er naturligvis meget tilfredsstillende, at vi faktisk kan sige, at vi sætter standarden for branchen,” siger Bo Uggerhøj.



SOS International har de seneste tre-fire år cementeret sin position i Norden. Det er sket gennem udvidelse af kerneforretningen, nye produkter og opkøb i de nordiske lande. Senest har SOS International overtaget danske Euro-Alarm og GMS (Global Medical Support) i Norge.



SOS har siden 1961 formidlet service og assistance på vegne af majoriteten af nordiske forsikringsselskaber og ejes af de 24 nordiske forsikringsselskaber. Organisationens knap 600 medarbejdere repræsenterer en række nationaliteter, som tilsammen behersker over 30 sprog.

SOS omsætter årligt for ca. 1,3 milliarder kr.


Skrevet af