Air France mod lavprisselskaber

Meddelelsen kommer efter selskabet åbnede sin første regionale base i Marseille i oktober med 13 direkte ruter og øget kapacitet på indenrigsruterne.

 

"Air Frances udfordringer på mellemdistancerne er betydelige. Vi har brug for at styrke vores konkurrenceevne og fortsat udvikle netværket. Air France har et stærkt potentiale med erfarent og motiveret personale, en ung flyflåde og et stadigt voksende rutenet”, siger bestyrelsesformand og CEO Alexandre de Juniac.

 

AFs regionale strategi er at kombinere det bedste fra lavprisselskaberne med AFs service, mens priserne holdes i ave. Selskabet venter at reducere driftsomkostningerne med omkring 15% ved at basere fli, piloter og kabinepersonale i de regionale lufthavne, samt øget produktivitet.

 

Air France åbner 16 nye destinationer i Europa og Middelhavsområdet fra Toulouse den 1. april, herunder Athen, Bruxelles, Geneve, Hamburg, Istanbul, Prag, Tunis, Malta, Napoli, Venedig, Casablanca og Marrakesh.

 

3. april vil selskabet udvide sit netværk fra Nice med seks nye destinationer, Athen, Istanbul, Napoli, Tel Aviv, Venedig og Barcelona.

Skrevet af Flemming Juul