Apollo begraver rejsekataloget

Kun 2% af kunderne benyttede det, når sommer- eller vinterferie skulle bestilles, viser en landsdækkende undersøgelse. En udvikling, som Apollo nu har taget den fulde konsekvens af.

 

”De seneste 4-5 år har vi fulgt udviklingen og erfaret, hvad danskerne selv siger, de har brug for. Resultatet er, at det i hvert fald ikke er et traditionelt rejsekatalog. Vi har derfor begravet alle former for rejsekataloger, både på sommer- og vinterrejser, til sol & hav rejsemål såvel som på rundrejser”, siger Rikke Koks Andreassen, kommunikationschef i Apollo.

 

Undersøgelsen viser også, at danskerne går i både danske og internationale rejseportaler, modtager online nyhedsbreve om rejser og læser presseomtale af rejsemål, når den næste ferie bliver til. Apollo har i tillæg til disse kanaler netop lanceret et rejsemagasin, som har til hensigt at inspirere og vise et udsnit af rejsemåls- og hotelsortimentet. Det ligger som ipaper på Apollos website.

 

Allerede fra 2010 reducerede Apollo sommerkataloget fra ca 300 sider i 2009 til ca 100 sider i 2010. Det blev yderligere beskåret i 2011, ligesom vinter- og rundrejsekataloger løbende er nedjusteret.

Skrevet af Flemming Juul