Årets GTM i Stuttgart

Germany Travel Mart (GTM) holdes i år i Stuttgart fra den 5. til den 7. maj. Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) arrangerer den 39. GTM i samarbejde med Stuttgart-Marketing GmbH og Regio Stuttgart Marketing- und Tourismus GmbH. 

Her mødes tyske udbydere med key account managers fra hele verden for i fællesskab at markedsføre Tyskland optimalt “, siger Petra Hedorfer, bestyrelsesformand for DZT.

GTM er en af de centrale events i den internationale rejsebranches kalender, og den afholdes hvert år i skiftende byer og regioner i Tyskland. GTM-partnerne benytter messen som en salgsplatform for deres kulturtilbud og turist highlights.

På de tre workshopdage i Stuttgart mødes rundt regnet 620 internationale indkøbere og journalister fra 38 lande med over 350 tyske udbydere om nyheder indenfor hotelbranchen, incoming og transport og hos lokale og regionale turistorganisationer om Rejselandet Tyskland.

Med 119 deltagere kommer den største delegation fra Nordøsteuropa, der ud over Danmark omfatter Sverige, Norge, Finland, Polen og Rusland. Danmark alene sender 34 deltagere. Asien er repræsenteret med 118, Nordvesteuropa med 107. Herudover rejser 98 fagbesøgende fra Sydvesteuropa, 94 fra Sydøsteuropa og 80 fra Amerika og Israel til Stuttgart.

I årets GTM er der integreret et væld af turisthighlights fra regionen: På Neues Schloss bydes de internationale deltagere velkommen om lørdagen. Værtsaftenen afholdes på Mercedes-Benz Museum i Stuttgart, den internationale pressekonference på Porsche-Museum – to eventsteder, der på fornemmeste vis repræsenterer Stuttgarts position som bilby. I nabobyen Ludwigsburg afholdes åbningsarrangementet i Forum i Schlosspark med efterfølgende get-together på det barokke Residenzschloss Ludwigsburg.