Austrian Airlines overvejer sine langruter

Austrian, der sidste år blev overtaget af Lufthansa, har udsigt til et kritisk år for sine langruter, siger dets kommercielle direktør og bestyrelsesmedlem, Andreas Bierwirth, til hjemmesiden skriver ATW-online.

 

Austrians langruter betjener Bangkok, Beijing, Delhi, Male på Maldiverne, New York JFK, Punta Cana i Den dominikanske Republik, Tokyo, Toronto og Washington DC.

 

Men Wien har til Austrians skuffelse vist sig at være en lufthavn, der ikke kan understøtte langruter i tilstrækkelig grad. Og selvom Austrian leverer et glimrende produkt på sine langruter, er det i følge Bierwirth ikke nok til at lokke passagerer til at flyve via Wiens lufthavn.
"Vi må give passagererne bedre årsager til at vælge Austrian,” sagde han og tilføjede, at det heller ikke er optimalt at benytte to flytyper på langruterne. Austrian har seks B767’ere og fire B777 til disse ruter.

 

Austrian tror det stadig, at der kan skabes overskud på sine langruter via muligheden for videre forbindelser til dets omfattende rutenet i Europa og Mellemøsten. Bl.a. vil selskabet justere sine flytider, så de passer bedre for rejsende indenfor Lufthansa-gruppen. Fx flyver alle Lufthansa-selskaber i dag fra Beijing om eftermiddagen – Austrian vil snart i stedet tilbyde en aftenafgang fra den kinesiske hovedstad. Dette kan tilføre flere rejsende.

Austrian melder om to-cifrede vækstrater for sine langruter i år – selv om det stadig kniber med at fylde business class.

Skrevet af Henrik Baumgarten