Banko hos Sterling

Sterling gjorde noget særligt ud af sin flyvning i går fra København til Nice. Ikke mindst fordi mange passagerer skulle til den store, årlige taxfree-messe, TFWA, i Cannes på den franske riviera.



”Vi gør – i forhold til andre lavprisselskaber meget ud af salget til passagerer og hvordan vi kan øge salget. Vi ønsker innovativt samarbejde med vores leverandører så vi sammen kan skabe en ”hype” omkring vores varemærker og dermed øge salget. Disse Nice-flyvninger bruger vi til at teste operationelle udfordringer,” sagde Sterlings retail manager, Sanne K. Mortensen, til Take Off under mandagens flyvning fra København til Nice.



Sterling sælger årligt for ca. 300 mio. kr. på sine fly. Udover drikkevarer og impulskøb også mad. ”Vi kigger meget på salget for alle vores ruteflyvninger – og er, i al beskedenhed, knaldhamrende gode til det,” sagde Sanne K. Mortensen.



På flyvningen i går, mandag, gav en meget oplagt kabinebesætning smagsprøver fra et champagnefirma, øl fra Nørrebro Bryghus, drinks fra Bacardi samt opvisning af smykker og ure fra Skanderborg-firmaet Pilgrim. For 25 år siden begyndte Pilgrims ejere at sælge smykker på gågaden i Århus – siden er det gået rigtig stærkt. Og under mandagens flyvning blev der bl.a. spillet bingo på Sterling-flyet om smykker fra netop Pilgrim.



Et andet højdepunkt på den usædvanlige flyvning var, at passagererne sang fødselsdagssang for Sterlings Inflight Director, Jes Bratz Birk, som rundede de 30 år.



HB

Skrevet af