Bagagen skal frem på 30 min.

Håndtering af bagage er alfa og omega for passagererne. Københavns Lufthavn har derfor den målsætning, at 90 procent af bagagen bliver leveret til passageren inden for en halv time, efter at flyet er landet.

Det er flyselskaberne, der står for håndteringen af bagagen, i modsætning til hvad de fleste passagerer tror. Københavns Lufthavn har derfor indledt et samarbejde med selskaberne om at få ventetiden bragt ned. I år investerer lufthavnen 71 mio. kr. i bagageanlægget, og hertil kommer
”afledte bygningsmæssige investeringer” på 37 mio.

Blandt de vigtigste forbedringer af bagageanlægget i 2008 er en udvidelse af ankomstkapaciteten med cirka 25 procent eller i form af to nye bagagebånd i bagagehallerne med direkte aflæsning.
Derudover vil lufthavnen forbedre renovering, vedligehold og styring.

”Det er bare umuligt at forklare passagererne, og det eneste, lufthavnen kan gøre, er at sikre, at passagerer ikke får grund til at klage. Vi får balladen, derfor tager vi også ansvaret,” fortæller administrerende direktør i Københavns Lufthavn, Brian Petersen.

(Politiken, d. 19. januar, 2008)

Skrevet af